Ekonomi

Mastercard, yaz turist harcamalarını haritalıyor

MasterCard Haziran ve Temmuz aylarını kapsayan yaz döneminde Türkiye’de kartlarla yapılan turist harcamalarına ilişkin verileri hesapladı. Verilere göre en yüksek harcama, 10 Haziran’da İstanbul’da oynanan UEFA Şampiyonlar Ligi final maçı kapsamında 9-11 Haziran hafta sonu konutlarda yapıldı. Özellikle yabancı turist harcamalarının bir önceki haftaya göre yüzde 33 daha fazla olduğu görüldü.

Öte yandan haziran ve temmuz aylarında en çok harcamanın yapıldığı bir diğer dönem ise bayrama denk gelen 3-9 Temmuz haftası olarak öne çıktı. Bu dönemde kart harcamaları geçen yılın aynı haftasına göre yüzde 18 arttı. Türkiye’de yaz turizmi harcamalarının sektörel dağılımı incelendiğinde konaklama, restoran ve akaryakıt sektörlerinin toplam harcamalar içindeki payını artırdığı görülmektedir.

Ödeme teknolojilerinin lider firması Mastercard, kart üzerinden yapılan turist harcamalarını haziran ve temmuz aylarını kapsayacak şekilde hesapladı. Analizde, İstanbul rezidansının ev sahipliğinde 10 Haziran’da oynanan UEFA Şampiyonlar Ligi final maçının oynandığı hafta sonu, iki aylık dönemde en çok harcama yapılan aralık olarak öne çıktı.

Mastercard’ın hazırladığı verilere göre, İstanbul’daki final gününü kapsayan 9-11 Haziran hafta sonunda bir önceki yılın aynı haftasonuna göre yüzde 46, önceki yıla göre yüzde 33 daha fazla turist harcaması gerçekleşti. önceki hafta. Harcamaların sektörel dağılımı incelendiğinde bir önceki yıla göre en yüksek artış kafe ve restoran harcamalarında görüldü. Final maçı için Türkiye’ye gelen turistlerin İstanbul’da ortalama 3 gece kaldıkları ve toplamda ortalama 323 Euro harcadıkları belirlendi.

İngilizler Muğla’yı, İtalyanlar İzmir’i tercih etti.

Çalışmayla birlikte, büyük final için İstanbul’a gelen İngiliz turistlerin ortalama harcama, geceleme sayısı ve Türkiye’nin diğer şehirlerini ziyaret etme oranı gibi konularda İtalyan turistlerin önünde olduğu ortaya çıktı. İstanbul’da en çok harcama yapan turistler İngiltere ve İtalya’dan olurken, son katılımcı ülkeler hariç en fazla harcama artışı Brezilyalı ve Meksikalı turistlerde görüldü. Final için İstanbul’a gelen turistlerin aynı dönemde başka şehirleri de ziyaret ettiği görülürken, İngilizler Muğla’yı, İtalyanlar ise yurt içi seyahatlerinde İzmir’i tercih etti.

Uzun tatiller için ilk tercih güney lokasyonları

Son bir yılda Türkiye’yi ziyaret eden turistlerin kartlı harcamalarının yüzde 37’si yaz döneminde gerçekleşti. Bu yılın Haziran ve Temmuz aylarında en çok harcama yapılan dönem, resmi tatilin olduğu 3-9 Temmuz haftası olarak öne çıktı. Almanya ve İngiltere’den gelen turistler yine yaz döneminde en çok harcama yaparken, geçen yılın yaz dönemine göre harcama artışı en fazla olan ülke Suudi Arabistan oldu.

Türkiye’de yaz turizmi harcamalarının sektörel dağılımı incelendiğinde konaklama, restoran ve akaryakıt şubelerinin toplam harcamalar içindeki payını artırdığı görülmektedir. Aynı dönemde sağlık ve kuyumculuk branşlarının payı geriledi. Harcamaların illere göre dağılımı incelendiğinde yaz döneminde Antalya, Muğla ve İzmir’in toplam harcamalar içindeki payını artırdığı görüldü. Öte yandan ülkemizde şehirler bazında en yüksek yıllık büyümenin UEFA Şampiyonlar Ligi finalinin de etkisiyle İstanbul’da görüldüğü de ortaya çıktı.

-iDeal Haber Merkezi-

huyuk-ajans.com.tr

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu